Adım-1=Draftların saptanması
Baş draft=(iskele baş draft+sancak baş draft)/2
kıç draft=(iskele kıç draft+sancak kıç draft)/2
vasat draft=(iskele vasat draft+sancak vasat draft)/2
Adım 2 = Draft düzeltmesi
Elde ettiğimiz draftlar gemi dikmelerinin üzerinde bulunmadığından aşağıdaki formüllerle düzeltilirler.
Baş draft düzeltmesi =(lf / lbd)x trim
kıç draft düzeltmesi=(la / lbd)x trim
vasat draft düzeltmesi =(lm /l bd)x trim
lf = baş draft markaları ile baş dikme arası mesafe
la = kıç draft markaları ile kıç dikme arası mesafe
lm = vasat draft markaları ile vasat dikme arası mesafe
lbd =baş ile kıç draft markaları arasındaki mesafe
lbd = lbp-(la+lf)
Bir geminin başa trimli olması istenmeyen bir durumdur.Bundan dolayı başa trimli gemilerde draft işaretleri -
kıça trimli gemilerde işaretler +dır.
Adım 3 = Düzeltillmiş draftların ortalaması alınır.
FA=(düzeltilmiş baş draft + düzeltilmiş kıç draft) / 2
MM=(FA+düzeltilmiş vasat draft) / 2
Adım 5 = Ortalamanın ortalamasının ortalaması bulunur.
MMM= (MM+düzeltilmiş vasat draft) / 2
Adım 6 = 1.Trim Düzeltmesi
Geminin gerçek trimi bulunur.
gerçek trim = Düzeltilmiş kıç draft - Düzeltilmiş baş draft
1.trim düzeltmesi =(gerçek trim x LCF x tpc x 100) / LBP
Adım 7 = 2.Trim Düzeltmesi
Stabilite kitabından MCT1 ve MCT2 değerleri bulunarak bunların farkından MCT değeri bulunur.
MCT = MCT1 -MCT2
MCT1 =MMM DRAFT değerine 50 cm eklenmesidir.
MCT2 =MMM DRAFT değerinden 50 cm çıkarılmasıdır.
2. trim düzeltmesi = ((gerçek trimin karesi) x 50 x MCT) / LBP
2. trim düzeltmesi daima pozitiftir.
Adım 8 =Düzeltilmiş Deplasman bulunur.
Düzeltilmiş Deplasman = Deplasman + veya -1.trim düzeltmesi +2.trim düzeltmesi
Adım 9 = Yoğunluk Düzeltmesi
yoğunluk düzeltmesi = ((deniz suyu yoğunluğu / 1025)-1) x düzeltilmiş deplasman
Bu adımdan sonra çıkan değer negatif ise deplamandan çıkarılır, pozitif ise eklenir.
0 yorum:
Yorum Gönder