Biten sınav döneminin ardından her aday sınav stresinden kurtulmanın ardından yeni bir stresle karşı karşı kalmaktadır."Ben ne olacağım?"stresi.Bizlerde kendi alanımız olan denizcilik yani bölüm olarak karşılığı olan deniz ulaştırma işletme mühendisliği konusunda ki soru işaretlerini kaldırmakta elimizden geldiğince yardımcı olalım istedik.

   Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği kısa adıyla DUİM MF 4 puanıyla öğrenci almaktadır.Bölüme başlamadan önce gemi adamı sağlık raporu almak gerekmektedir.Bunun için bu raporu veren bir hastane gidip rapor almanız ve size en yakın sahil sıhhiyeye gidip burada ki doktora bu raporu onaylatmanız gerekmektedir.Renk körü olmadığınız sürece hiç problem yoktur.Bu belgeyle berabere kazandığınız okula mülakata gitmeniz gerekir.Mülakatın içeriğinde fiziksel yeterlilik(şınav,mekik,barfiks,boy ve kilo ölçümü) ve sözlü mülakat vardır.Ancak mülakat gözünüzü korkutmasın.

    Bölümün ders içeriğinde denizcilikle ilgili kısmın ağırlığının yanı sıra temel mühendislik dersleride(fizik,kimya,matematik,statik,diinamik,akışkanlar mekaniği,termodinamik) okutulmaktadır.1.ve 2.sınıf sonunda 2.5 ay 3.sınıfın 2. döneminde ise 7 ay açık deniz stajı vardır.3 sene içerisinde stajlarınızı tamamlamazsınız 4.sınıf derslerinizi alamazsınız.(STCW nin getirdiği bir zorunluluktur.).

   Eğitim üniformalıdır ve bu üniformayı taşımak belirli sorumlulukları da yanında getirmektedir.Denizcilik bir gelenek mesleğidir.Bu sebeple geniş bir örf ve adeti vardır.Bu bölümü tercih ettiğinizde belirli bir disiplin içerisine girmeyi de göze alıyorsunuz demektir.

  Bölümü bitirip ehliyet sınavına girdiğinizde uzak yol vardiya zabiti unvanı alıp 3. veya 4. kaptan olarak meslek hayatınıza başlıyorsunuz.Denizde geçirdiğiniz her 36 ayda bir sınava girip ehliyetinizi yükseltiyorsunuz.En son süvari unvanıyla kaptanlık hayatınıza devam ediyorsunuz.

    Bu zamana kadar anlattıklarımız her yerde bulabileceğiniz temel bilgilerdi.Özellikle yazmış olmak için yazacak arkadaşlara ve üniforma aşıkları için bu meslekte her şeyin toz pembe olmadığını belirtmek isteriz.Denizcilik bir meslek olmaktan öte bir hayat biçimidir hatta bir kumar bir intihardır.Hayatınızın en güzel yıllarını dört yanı sınırlı bir hapiste kaçacak hiç bir yeriniz olmadan geçireceksiniz.Adeta ruhunuzu şeytana satmak gibi.Zannetmeyin ki dünya turuna çıkacaksınız.Gördüğünüz dünya gemiden baktığınız şehirlerden ibaret olacak çoğu zaman karaya ayak bile basamayacaksınız. En önemlisi sevdiklerinizin sesiniz duyamayacaksınız.

   Bir makine mühendisi,bir öğretmen ya da herhangi bir şey olduğunuzda evinizde yastığa başınızı koyduğunuzda herhangi bir insansınızdır ama denizci olduğunuzda uyurken de uyanıkken de yolda yürürkende denizcisinizdir. Hatta o kadar ki aşık olacağınız insana bile o karar verir bir balık martıya aşık olamaz.Unutmayın para asla zamanı geriye getirmez meslek seçiminde paradan ilgi alanlarınızı göz önüne getirin çünkü meslek seçiminin asla geri dönüşü yoktur.

52 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Mülakatın %90 bölümü spordur.Genelde formalitedir.Fakat birkaç kişi renk körlüğünden elenir.Mülakattan kalanı duymadım hiç.Kafana takma.

      Sil
  2. Hocam 10 kilo fazlam var mt sıkıntı olurmu genelde türkçe paragraf fullerin hep ama mat yok o yüzden on lisans ardından dgs düşünüyorum sence mantıklı mi yorumlar misin yalova önlisans düşünüyorum yada kocaeli mülakat kafama takilior birde dgs işi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mulakat formalitedir..Emin ol kilo sikinti olmayacak..Gobekli kaptanlarimiz cok ;) fakat daha sonraki gelecek sorulara da cevap olmasini dusunerek, sasilik gibi renk korlugu gibi durumlar ciddi durumlardir..sebebiyse siz vardiyanizdayken pruvanizda olan bir geminin geceleri hangi yone giddiginden tutun, yükü tehlikeli olan bir gemiyi, manevrasi kisitli bir gemiyi, hatta troll balikciligi yapan bir teknenin hangi tarafa ag attigini, hatta ve hatta agini atiyor mu, topluyor mu yoksa takilmis mi hep ışık kodlariyla anlasilir..Renk körü olan birisi bu yüzden kesinlikle mulakatta elenir..fakat göz numarasinda ciddi kisitlama yoktur ornegin..gozlukle gorebilmen yeyerlidir..Zayiflik, uzunluk, sismanlik, kisalik gibi durumlar forrmalitedir..Dikey gecis nasil oluyor bilgim yok..Fakat Türkiyede parmakla sayilir bir kac universitenin disinda hicbir yeri onermem..Bunlar da 1. Deu 2. İtu 3. Katu 4. Yakindogu

      Sil
    2. Peki benim teog puanım 216 okulun puanı 280 mülakat ve yeterlilik sınavı çıkmış ona giricem mülakatı kazandıktan sonra okul puanında sıkıntı olurmu

      Sil
  3. Benim boyum universite sitesinde yazılandan 2-3 santim kısa deu için. Sıkıntı olur mu ?

    YanıtlaSil
  4. Eğitimin ingilizce olması ne kadar zorlar ve deu de eğitim nasıl? Ve birde boy üniversitenin istediğinden biraz kısa olması sıkıntı yaratır mı ?

    YanıtlaSil
  5. Abi boy 166 sıkıntı olurmu

    YanıtlaSil
  6. Bu bölümün kadın için zorluğu varmıdır iş bulma da vs. ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef var.Okurken, iş ararken.Pembe gözlüklerle bakanları dinlemeyiniz. Piyasada kadın kaptan - zabit çalıştıran ''sayılı'' şirket varken, kadın çalıştırmak istemeyen birçok firma vardır.Türkiyede ki birkaç denizcilik firması çalıştırmakta, alternatif olarak yurdışı kuruluşlu firmalarda çalışılabilir.Henüz stajerken sıkıntılarla karşılaşmaya başlayacaksın.

      Sil
  7. Dövmelerim var sorun olur mu acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Askeriyede bile artık sorun olmuyor.Biz siviliz.Çalışırken dövme saç sakal kimse karışamaz

      Sil
  8. Ordu universitesi nasil ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Odü-Fatsa DUİM mart 2017 itibarıyla yeterlilik alamamış durumda..2 senedir bekliyoruz.İyi araştırın.Sonra sıkıntı oluyor.

      Sil
  9. ben yorumlarda boy sınırını göremedim ama sormak istiyorun. boyum 158 cm ve gozluk kullanan bir kızım mulakatta sikinti olur mu ayrica illa denizcilik lisesi cikisli mi olmak gerekiyor bu bolumu okumakicin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Fen lisesi çıkışlıyım.Sanırım bu cevap yeterli.Gözlük numaranız tek gözde 10 numaradan küçükse sıkıntı yok. Yönettmelikler vardır, birde yönetmeliklerin uygulanırlığı, boy sıkıntı olmayacak emin olun

      Sil
  10. boy kilo önemli değil demişsiniz fakat osym tercih listesinde dokuz eylül üni. koşullarında var.

    kesin olarak önemsemediklerinden emin misiniz? çünkü tercih yapıp okula alınmazsam bir yılım tamamen bitmiş olacak ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef onlarca kez izah etmeme rağmen tekrar tekrar aynı sorularla karşılaşıyorum.Yaşınız ve haycanınıza veriyorum.Eğer bir jokey'den uzunsan sıkıntı olmaz :) rakamları atın kenara, yönetmelikleri de.1,60 boyla okula giren çok (erkek) tek sıkıntı olacak şeyler renk körlüğü,şaşılık, kekemelik.Hiç göbekli kaptan görmediniz mi yahu :D

      Sil
  11. ilk once ygs den tercih mi ediyoruz diyelim ki puan ile kazandim ben mulakatta renk korlugunden elendim ne olacak diger bolumleride kazanamamis olcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tercih listenizdeki bir sonraki tercihe yerleşirsiniz.Eğer yer var ise.YGS den alan okul vardır illaki.Fakat İTÜ,DEU,KATÜ gibi adam akıllı okullar 2. bölümden alır.Eğer renk körlüğün varsa zaten kesin elenirsin.Sakın lens işine falan girme.İleride kaptanlığını yaparken gemilerin ışık renklerinden yönlerini, tiplerini anlayacaksın.Kendi can güvenliğini ve başkalarını düşün.Git başka meslek yap

      Sil
    2. Hocam farzedelim ondan sonraki tercih tutmadı bi sonrakine mi kayıyor yani son tercihe kadar gidiyor mu yoksa bi sonraki tercih olmazsa hakkımız yanıyor mu

      Sil
    3. iyi akşamlar benim ktü de duim geldi, beden mülakatında kaç şınav ve mekik istiyorlar ve sözlü mülakatta zorluyorlar mı ?

      Sil
    4. iyi akşamlar benim ktü de duim geldi, beden mülakatında kaç şınav ve mekik istiyorlar ve sözlü mülakatta zorluyorlar mı ?

      Sil
  12. gemi adamı olur raporu almam gerek kayıt için içeriği nedir ta olarak renk körlüğüm yok ama boyum kısa bir sorun olur mu acil cevap yazarsanız sevinirim kayıtlar başlıyor teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap vermeye biraz geç kaldık sanırım.Liman başkanlığından sağlık raporunun kabul edildiği hastaneleri öğrenebilirsin.Tüm bilgilere oradan ulaşabilirsin.

      Sil
  13. 1 renk körlüğü mülakatta kontrol ediliyormu yoksa sağlık raporu yeterlimi
    2 mülakatta ingilizce soru soruluyormu
    3 ben 2 yıllık kısa yol kaptanlığı düşünüyorum mülakatta farklılıklar olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. RENK KÖRLÜĞÜN VARSA SAKIN BU İŞİ YAPMA!!! yukarıda sebebini açıkladım.
      2. Mulakat türkçe.Sohbet niteliğinde
      3. 2 yıllıkla ilgili bilgim yok

      Sil
  14. İş bulma olanakları nasıl ? En iyi üniversite itü mü

    YanıtlaSil
  15. İş bulma olanakları nasıl

    YanıtlaSil
  16. Kaptan hersene yüzlerce mezun veriyor iş sıkıntısı çekermiyiz

    YanıtlaSil
  17. Abi boyum 1.70 mülakatta sıkıntı olur mu?

    YanıtlaSil
  18. Abi kilo sınırı kaç onlarca site gezdim kilo sınırı yazmıyo lütfen yardımcı ol

    YanıtlaSil
  19. Kilo sınır kaç lütfen yadım

    YanıtlaSil
  20. boyum 160 erkeğim. ösym de 165 yazıyor. mülakatta soruyorlarmi, olcuyorlarmi.elenirmiyim hocam acil cevap

    YanıtlaSil
  21. Merhaba ben bir bayanim ve olurda fakuleteyi kazanirsam, beden yeterliligi sinavinda tam olarak yapilmasi gerekenler nedir acaba? Ayrica bunlari ozel bir odada mi yapiyorlar yoksa tum adaylarla beraber mi olunuyor?

    YanıtlaSil
  22. Kalp ameliyatı sıkıntı ölümü ama şimdi yok rahatsızlık vücudumuza bakiyorlarmiki sağlık raporu alirken

    YanıtlaSil
  23. Kalp ameliyatı sıkıntı olurmu sağlık raporunda ne gibi kontroller yapıyorlar

    YanıtlaSil
  24. Merhaba size bir sorum olucak benim teog puanım 216 gidiceğim denizcilik lisesinin puanı 280 ben okulun mülakatlarını geçsem okul puanından dolayı okula girebilirmiyim ?

    YanıtlaSil
  25. Merhaba benim boyum 153 cm. Sıkıntı olur mu?

    YanıtlaSil
  26. Hocam puanın o kadar iyi değil orta dereceli üniversitelerden hangilerini tercih etmeliyim

    YanıtlaSil
  27. hocam ne olur cevaplayın komisyon konuşmadan eliyor mu?

    YanıtlaSil
  28. Merhaba kızlara uygulanan fiziksel mülakatlar nasıl? Bunlara aşırı önem veriliyor mu? Ayrıca boy kilo sıkıntı olmaz demişsiniz ama ne kadar esnek davranırlar ve ösym nin yayınladığı boy kilo tablosunu bulamadım nerede bulabileceğim konusunda bir fikriniz var mı?

    YanıtlaSil
  29. boy 172 kilo 85 deniz ulaştırma ve işletme bölümüne kayıt yaptırmak istiyorum tercih yaptım kilo sıkıntı olurmu cevap bekliyorum

    YanıtlaSil
  30. Düz tabanlı olan biri saglik raporu alımında sıkıntı yaşar mi ?

    YanıtlaSil
  31. iyi akşamlar katü duim kazandım.
    spor mülakatında kaç şınav ve mekik istiyorlar.
    bide sözlü mülakatta zorluyorlar mı ? nasıl sorular geliyor yani ?

    YanıtlaSil
  32. Rize rteu nasildir acaba

    YanıtlaSil
  33. Ben renk körlüğünden dolayı elendim ve bi sonraki tercihimede sıralamam tutmuyo nolucak simdi

    YanıtlaSil
  34. Merhaba benim sormak istediğim soru yukarda belirtmişsin ama merakım var bu piri reis uni.nasıl duymuslugun varmı biliyor musun?

    YanıtlaSil
  35. merhaba ben 22 yaşındayım bu bölümü çok istiyorum seneye sınava 23 olucam bu şarta ragmen kayıt olabilirmiyim

    YanıtlaSil